Avion Air Francea pao u Atlantik jer je pilot bio mrtav pijan nakon tuluma s djevojkom
Avion Air Francea na letu 447 pao je u Atlantski okean 31. maja 2009. godine na letu iz Rio de Janeira u Pariz pri čemu je poginulo 228 ljudi.
Istražiteljima su trebale pune dvije godine da pronađu sve dijelove aviona, kao i tijela nestalih. Nedavno je o uzrocima nesreće pokrenuta nova istraga, a Vanity Fair je u svom oktobarskom izdanju objavio neke već otprije poznate detalje posljednjih minuta razgovora posade u kokpitu, ali i dosad nepoznati dio o aktivnostima pilota prije nesreće.
Radi se o kapetanu Marcu Duboisu (58) i dvojici kopilota, 37-godišnjem Davidu Robertu i 32-godišnjem Pierreu-Cedricu Boninu koji je, sudeći prema snimku, upravljao avionom i to zato jer je Dubois prethodnu noć proveo opijajući se sa svojom djevojkom pa je zahtjevan zadatak upravljanja aviona odlučio prepustiti neiskusnom kopilotu.
“Nisam dovoljno spavao noćas. Jedan sat je premalo”, rekao je svom kopilotu Dubois prije nego što je otišao leći.
Njemu se pridružio i kopilot Robert. Dok su oni drijemali Bonin je uletio u oluju pri čemu je neočekivano loše reagirao.
Umjesto da je spustio avion, što je dio standardne procedure u tim situacijama, on ga je podigao. Dok su njegovi kolege shvatili što se događa bilo je prekasno. Iako su ih probudile jake turbulencije njihova pomoć stigla je kada su već bili u preozbiljnom problemu. Dubois i Robert ušetali su u kokpit minutu i 38 sekundi nakon što su otkazale komande.
“J….., srušit ćemo se, poginut ćemo! Ne mogu vjerovati da se ovo događa”, čuje se kako na snimku uzvikuje Robert.
“S….., mrtvi smo”, rekao je još.
Nakon toga avion se srušio u Atlantski okean pri čemu su smrtno stradali svi u letjelici.
“Usprkos lošim vremenskim uslovima i neiskusnom kopilotu, kapetan Dubois odlučio je prileći i ostaviti ga samog”, stoji u izvještaju glavnog istražitelja Alaina Bouillarda.
On dodaje kako kapetan svojim odlaskom nije prekršio propise, ali smatra da prilikom obavljanja tako odgovornog posla u obzir treba uzeti vremenske uslove i iskustvo kopilota. Smatra kako to govori mnogo o odnosu radnika Air Francea, ali i drugih velikih aviokompanija prema tako odgovornom poslu.
Facebook 11
Twitter 15
YouTube