Gripa ima svoj specijalni jelovnik

Published On 13. February 2020. | By saliha | Magazin

Kad gripa napadne, apetit se gubi. Zato je potrebno jesti količinski manje, ali hranu koja će tijelu dati dovoljno energije za oporavak

Kada imate gripu, obično je hrana na posljednjem mjestu. Normalno je smanjiti obroke tokom gripe, jer je tada i smanjen apetit. Potrebno je konzumirati manje količine hrane koja će dati energiju i sastojke koji će pomoći da se oporavite.

Portal Healthline poručuje da je temeljac, odnosno bistra juha, jedna od najboljih namirnica koju možete konzumirati dok imate gripe. Bilo da se radi o povrtnom ili pilećem temeljcu, on sprečava dehidraciju i pomaže ublažavanju bolnog grla te uklanjanju osjećaja začepljenosti.

Piletina tijelu daje željezo i protein, a povrće poput mrkve i celera daje zdrave nutrijente. Pileća čorba kombinira prednosti bistre juhe i dodatnih sastojaka. Može se jesti tokom trajanje oboljenja od gripe, ali je važno paziti na unos soli.

Bijeli luk- ovo se povrće u alternativnoj medicini koristi kao prirodni antibiotik već stoljećima. Jedno je istraživanje pronašlo pozitivne učinke bijelog luka kao dodatka prehrani kod jačanja imuniteta i smanjenja jačine simptoma gripe. Zbog njegove sposobnosti da utječe na poboljšanje imuniteta, razmislite o konzumiranju bijelog luka i prije prvih znakova gripe.

Prema studiji koju je provela International Immunopharmacology, jogurt pomaže u njegovanju natečenog grla i jača imunološki sistem. Sadrži i proteine, a valjalo bi birati jogurte bez dodatnih šećera.

Vitamin C je važan nutrijent koji pomaže ojačati imunološki sistem što je vrlo važno kada smo bolesni. Dodaci mogu pomoći, ali konzumacija vitamina C je snažnija direktno iz namirnica koje konzumirate. Dok imate gripu, grickajte voće bogato ovim vitaminom poput limuna, naranče, mandarina, jagoda, paradajza…

Špinat, kelj i ostalo lisnato povrće može ojačati imunitet jer sadrže i vitamin C i vitamin E, a možete ih kombinirati u popularnom smoothieju. Možete ih jesti i sirove uz nekoliko kapljica limuna i maslinovog ulja tokom čitavog trajanja bolesti.

Mnogima mrska, brokula je snažan izvor nutrijenata koji može pomoći našem organizmu. Tek jedna porcija pruža vitamin C, vitamin E, kalcij i zdrava vlakna. Kada osjetite da vam se sredinom ili pred kraj trajanja gripe vraća apetit, razmislite o konzumiranju tog povrća – možete napraviti i supu od brokule.

Kada ste bolesni, vruća zdjelica zobene kaše može biti umirujući odabir hrane pun nutrijenata. Zob, kao i druge cjelovite žitarice, prirodan je izvor vitamina E, sadrži antioksidanse i beta-glukan koji pokreće imunološku reakciju protiv virusnih, bakterijskih, gljivičnih i drugih uzročnika bolesti.

Pred kraj gripe postoji mogućnost da imate snažnije začepljene sinuse i pluća. Određeni začini poput bibera i ljutitog hrena mogu pomoći u “razbijanju” tog osjećaja tako da možete bolje disati. No, ove je začine potrebno izbjegavati ako imate upaljeno ili nateklo grlo, savjetuje Healthline.

Tokom gripe i mnogih drugih bolesti, gubi se mnogo tekućine. Važno se dobro hidratizirati, a najbolji saveznik u tome je voda koja djeluje poput prirodne detoksikacije organizma.  Ako niste obožavatelj vode, pripremite čaj od đumbira, biljni čaj s medom, čaj od meda i limuna te 100 posto prirodne sokove, bez dodatnih zaslađivača. 

Avaz.ba


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *