873x400 (1)

Savjeti Tijelo ne zna za mršavljenje

Objavljeno 3. February 2018. | Autor: saliha | Magazin

Prva stvar koju ljudi rade kada žele smršaviti jeste da smanje kalorije. Ali, to je potpuno pogrešno, tvrdi nutricionistkinja Mišel Adams Arent, koja objašnjava da unošenje manje količine hrane nikako ne znači da ćete smršati.

Smanjenjem unosa kalorija usporava se metabolizam jer se u tijelu aktivira mehanizam za preživljavanje, pa se troši i manje kalorija, navodi Arent.

Naše tijelo ne zna da želimo smršaviti. Ono evolucijski misli da nemamo hrane pa zato mora štedjeti svaki kilogram, odnosno energetske rezerve. Tako studije pokazuju da se tokom dužih perioda, u kojima se potroši više kalorija nego što se unese, povećava procenat masnoća u tijelu.

Zbog toga najbolji način topljenja suvišnih kilograma predstavlja umjereno smanjenje količine hrane, na primjer promjena nekoliko navika ili onoga što jedete za večeru, kaže Arent.

Osim toga, važno je usmjeriti pažnju na ubrzavanje metabolizma. Tijelo za funkcioniranje konstantno troši kalorije, a metabolizam je u stanju mirovanja brži kod ljudi koji imaju veći procenat mišića. Tako su i njihove kalorijske potrebe veće, pa mogu više jesti, a i dalje biti vitki.

Pola kilograma mišića u stanju mirovanja troši oko šest kalorija za samoodržanje na dan, dok pola kilograma masnoće troši samo dvije.

Bez vode se metabolizam usporava

Tijelu je potrebna i voda da bi sagorjelo kalorije, a metabolizam usporava čak i u stanju blage dehidratacije.

Odrasli koji piju više od osam čaša vode na dan troše do 20 posto više kalorija od onih koji popiju oko osam decilitara vode.

Za optimalnu hidratizaciju potrebno je popiti čašu vode prije svakog obroka, a također je dobro dopuniti ishranu voćem i povrćem koje sadrži veliki procenat vode.

Dobro je grickati

Češći obroci predstavljaju odličan način ubrzavanja metabolizma, ali je ključno pažljivo birati namirnice. Svježe voće, salate, žitarice i proteini sa što manjim procentom šećera i masnoća predstavljaju savršene grickalice.

Preporučuje se konzumiranje manjih obroka na svaka tri do četiri sata, kako bi se potrošilo više kalorija tokom dana.

Takođe, studije su pokazale da ljudi koji češće grickaju za glavni obrok unose manje količine hrane.

 Kafa razbuđuje metabolizam

Kafa djeluje stimulativno, povećava koncentraciju i pruža neophodnu energiju. Ako je pijete umjereno, dvije do tri šoljice na dan, bit će savršen dodatak dijeti jer ubrzava potrošnju kalorija. Za bolje rezultate, pijte je prije treninga.

 Začinite hranu

Ljuta hrana i začini sadrže sastojke koji mogu “pogurati” metabolizam u višu brzinu. Samo jedna kašičica mljevene čili papričice može ga ubrzati, a iako je djelovanje privremeno, ovaj začin je odličan za varenje i bržu potrošnju kalorija iz jela sa kojim se konzumira, pokazale su studije.

Proteini za više energije

Samo tijelo troši više kalorija na varenje proteina nego masnoća ili ugljenih hidrata. Iako je važno hraniti se raznovrsno, u okviru posebnih dijetalnih režima dobro je zamijeniti ugljene hidrate (tjestenina, riža) krtim proteinima, poput onih iz jaja, piletine, puretine i ribe.

Zeleni čaj je saveznik

Ispijanje dvije šoljice zelenog čaja na dan podstiče organizam da troši oko 17 posto više kalorija na dan, jer ova namirnica oponaša djelovanje kafe. Najbolji odabir je nezašećereni zeleni čaj s dodatkom limuna, koji također podiže imunitet, što je naročito važno za ljude na dijeti.

Dobro je počastiti se

Dijete izgladnjivanjem i postom imaju užasno djelovanje na metabolizam, jer se tijelo već nakon nedjelju dana prilagodi manjim količinama kalorija i usporava svoj rad kako bi se zaštitilo.

Zbog toga je kod svake dijete dobro dozvoliti sebi da se povremeno počastite jer na taj način iznenađujete metabolizam i podstičete ga na rad. Takav postupak ima i odlično psihološko djelovanje na dalju motivaciju za mršavljenje. Na primjer, možete odrediti jedan dan u nedjelji kada ćete pojesti više hrane.

 Avaz.ba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>