potporni-zid1

SKANDALOZNO Uzeli 700 miliona KM, ostavili probleme na Koridoru 5C “Cengizov” zid opet popustio!

Objavljeno 12. February 2018. | Autor: saliha | Globus

Na dionici Vlakovo – Lepenica Koridora 5C, koju je gradila turska kompanija „Cengiz Insaat“ i koja je jedan od najskupljih do sada sagrađenih dijelova autoputa (kilometar je koštao nevjerovatna 22 miliona KM), sa svakom jačom kišom ili snijegom jedna traka u dužini od 300 metara bude zatvorena zbog pucanja potpornih zidova!

Opasnost od odrona

Tako je i u izvještaju BIHAMK-a navedeno da vozači koji saobraćaju ovom dionicom autoputa A1 voze pažljivo i obrate pažnju zbog „opasnosti od odrona s potpornog zida“.

- Na dionici Vlakovo – Lepenica saobraća se jednom trakom i mole se vozači na oprez zbog odrona – navedeno je u izvještaju BIHAMK-a.

Reporteri „Avaza“ posjetili su ovaj lokalitet, koji je bio isključivo u nadležnosti turske kompanije „Cengiz Insaat“. Iako je ova dionica otvorena 7. oktobra 2014. godine, i danas je na pojedinim dijelovima „ukrašavaju“ vreće pijeska, izrovljeno kamenje potpornog zida i zatvorena traka te svjetlosna signalizacija o promjeni smjera, kao i upozorenje na smanjenje brzine.

Ovo nije prvi put da popuštaju potporni zidovi koje je gradila turska kompanija. Već 2. avgusta 2014., dok dionica još nije bila ni otvorena u mandatu Vlade SDA – SDP, srušio se potporni zid dužine 120 metara, zbog čega je nastala šteta od nekoliko stotina hiljada maraka!

Prije četiri godine, zidovi su se srušili zbog naknadne izmjene projekta.

Italijani najpovoljniji

Inače, turska firma dobila je ugovor za gradnju ove dionice 2012. Iako je tada najnižu ponudu dao italijanski konzorcij “JV Impresa Pizzarotti & Salini S.p.A” u iznosu od 154 miliona, posao je dodijeljen Turcima, koji su ponudili gradnju za 172.601.280 eura.  

No, to nije smetalo tadašnjoj Upravi „Autocesta FBiH“ da ovaj posao dodijeli Turcima, zbog čega se u cijelu priču 2014. uključilo i Tužilaštvo BiH. Turska kompanija do sada je od države BiH hajrovala oko 700 miliona KM od radova na Koridoru 5C.

Turci radili sve potporne zidove

- Prava adresa vam je kompanija „Cengiz“, jer oni rade sve potporne zidove, a mi smo zaduženi za saobraćajnu konstrukciju, tampon i asfalt – kazali su nam svojevremeno iz kompanije „Euroasfalt“, koja je, također, bila izvođač radova na ovoj dionici.

 Koliko je „Cengiz“ dobio od BiH  

210.221.853 KM u 2013.

280.726.473 KM u 2014.

57.343.521 KM u 2015.  

Avaz.ba

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>