STABILIZIRAJU ŠEĆER Ovo su najbolje namirnice s negativnim kalorijama

Published On 24. February 2024. | By saliha | Magazin

Posebnost namirnica s negativnim kalorijama je u tome što sadrže velike količine vode. To su uglavnom namirnice s niskim glikemijskim indeksom te njihovim unosom izbjegavamo naglo podizanje razine šećera u krvi – objašnjava nutricionistica Sanja Ćosić.

Stabiliziraju šećer u krvi

Upravo takvim namirnicama, dodaje Ćosić, stabilizira se razina šećera u krvi i ubrzava probava te kontrolira apetit, a to u konačnici rezultira smanjenjem unosa namirnica vrlo bogatih energijom i nepravilnog unosa preobilnih obroka. To znači da ove namirnice moraju postati dio raznolike i uravnotežene prehrane jer same neće značajno utjecati na ukupnu potrošnju kalorija ili gubitak težine, kaže nutricionistica Ćosić.

“Odlične su za grickanje kao međuobrok i u trenucima napadaja gladi kada često posežemo za ‘praznim kalorijama’ bez ikakve nutritivne vrijednosti, kao što su slatkiši. Pridonose i zadovoljavanju dnevne potrebe organizma za voćem i povrćem, tijelo opskrbljuju antioksidansima koji jačaju organizam i štite ga od raznih bolesti”, pojašnjava Ćosić.

Kako biste lakše započeli s prehranom bogatom ovakvim namirnicama, najbolje je uvoditi postupne promjene, savjetuje. “Započnite dan dodavanjem povrća glavnim obrocima i ubacivanjem voća u međuobroke, a smanjujte prženu i masnu hranu. Pripremajte što više kuhana jela bogata povrćem, a sendviče obogatite zelenom salatom, krastavcima i paradajzom te smanjite udio majoneze ili kečapa ili još bolje, u potpunosti ih izbacite. Voće jedite kao međuobrok, ali i kao desert”, savjetuje Ćosić.

Top 10 namirnica

Celer – odličan je izvor vitamina K i dijetalnih vlakana, pomaže u regulaciji pritiska i sniženju holesterola, uzimajte ga kao dodatak juhama ili pečenog kao prilog mesu.

Zelena salata – bogata je vitaminima i mineralima, kao što su kalcij, željezo, vitamin A te vlaknima i antioksidansima. Zbog visokog sadržaja vlakana pomaže u regulaciji probave i neizostavna je kao prilog jelima. U 100 g zelene salate ima samo 14 kalorija.

Jabuka – zbog bogatog mineralno-vitaminskog sastava odlično djeluje na imunitet, a najbolje ju je jesti svježu, dodati u smoothie s mrkvom i malo svježe naribanog đumbira. Za desert je jedite naribanu s cimetom, a kockice jabuke možete posuti s malo meda i zobenim pahuljicama.

Brokula – iznimno je vrijedna kao izvor vitamina C, provitamina A, vitamina B6, pantotenske kiseline, riboflavina, kalcija, magnezija, željeza, fosfora i kalija. Jedite je kuhanu s malo maslinova ulja i bijelog luka kao prilog jelu ili kao gustu juhu.

Mrkva – velik je izvor karotenoida koji pomažu u zaštiti od bolesti krvožilnog sistema, regulaciji šećera u krvi i poboljšanju vida. Primjeri pripreme: salata od naribane mrkve, mrkva izrezana na štapiće i zapečena u pećnici s malo maslinova ulja (pomfrit od mrkve) kao međuobrok ili prilog uz ručak ili večeru.

Karfiol – gotovo je bez masti, ima vrlo malo ugljikohidrata, a sadrži fitonutrijente koji potiču jačanje imuniteta i štite tijelo od slobodnih radikala. Odličan je kuhan s malo maslinova ulja i bijelog luka te pomiješana s malo kuhanog krompira kao prilog mesu.

Narandža – energizirajuće voće koje jača imunitet. Bogate su vitaminom C i dijetalnim vlaknima. Dobar su izvor folne kiseline i vitamina B. Od njih radite svježe cijeđene sokove ili smoothie koji može biti zdrav međuobrok. U 100 g naranče ima 47 kalorija.

Grejp – bogat je vitaminom C, a 100 g grejpa ima 42 kalorije. Pomaže pri reguliranju težine jer smanjuje razinu inzulina u krvi, ima visok udio vode i mali udio natrija, a vlakna daju duži osjećaj sitosti. Od njega radite svježe sokove ili smoothieje u kombinaciji s narandžom i mrkvom, savjetuje Ćosić.

Paradajz – povećava izlučivanje vode, dobro djeluje na srce i krvotok, regulira probavu i snižava krvni pritisak. Bogata je pektinima i različitim organskim kiselinama koje potiču apetit, aktiviraju probavne procese i sprečavaju negativno djelovanje bakterija. Jedite ju svježe narezanu te začinjenu maslinovim uljem i sirćetom.

Krastavci – velik udio vode čini ga odličnim diuretikom, pomaže uklanjanju nakupljenih toksina te potiče rad bubrega i žuči. Svježe narezani krastavci odlična su grickalica između obroka. Za doručak, ručak ili večeru možete ih poslužiti kao salatu s malo svježeg sira i začina prema želji.

Raport.ba


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *