Hrana može i da ublaži bol

Published On 10. February 2014. | By admin | Magazin

Prije nego što posegnete za lijekovima, pokušajte da ublažite bol i uradite nešto dobro za svoje zdravlje nekom od ovih namirnica.

Crvena paprika u sebi sadrži dva puta više vitamina C od pomorandže. Ovaj vitamin odgovoran je za zdravlje kolagena, od koga zavisi elastičnost tkiva. Neki istraživači tvrde da ljudi koji ne unose dovoljnu količinu vitamina C u organizam imaju veće šanse da obole od artritisa. Osim toga, crvena paprika takođe u sebi sadrži i beta-kriptoksantin koji umanjuje bol.

Stručnjaci savjetuju da komade paprike dodajete u salate, omlete… kako biste organizam snabdjeli neophodnom količinom vitamina.

U đumbiru se nalaze određeni sastojci koji djeluju isto kao pojedini antiinflamatorni lijekovi. Ovi sastojci jednako dobro djeluju na zdravlje bez obzira na to da li unosite mljeveni ili svjež đumbir. Stručnjaci savjetuju da napravite ljekoviti napitak tako što ćete malo đumbira potopiti u toplu vodu i ostaviti da odstoji. U napitak možete dodati i kašičicu meda po izboru.

Začin kurkuma u sebi sadrži jedinjenje koje snižava nivo inflamatornih hemikalija koje se nalaze u organizmu. Stručnjaci zato preporučuju da ovaj začin dodajete u supe, čorbe i druga jela tokom kuhanja.

Zahvaljujući omega-3 masnim kiselinama i enzimima koje proizvodi, losos je dobar u borbi protiv raznih upala. Brojne studije su pokazale da ishrana bogata omega-3 masnim kiselinama takođe pomaže kod različitih otoka.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *